![]() |
Prawa autorskie do tego dokumentu posiada
© 1998-2011 Dariusz Wojdas.
Wszystkie prawa zastrzeżone. Zakaz kopiowania i rozpowszechniania
oraz zakaz użytkowania w celach komercyjnych bez zgody autora.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Współczynnik wysilenia silnika benzynowego samochodu
(stosunek mocy do pojemności)
[pojemnosciowy wskaznik mocy]
|
PARAMETRY
KLASA SILNIKA |
Współczynnik wysilenia (wws) [ KM/100 cm3 ] |
Współczynnik wysilenia (WS) [ KM/liter ] |
Uwagi |
|
silniki tłokowe polskich samochodów osobowych |
|||
| Warszawa |
|
|
|
| Syrena |
|
|
|
| 126p |
|
|
|
| 125p |
|
|
|
| Polonez 1.6 |
|
|
|
|
silniki tłokowe samochodów osobowych |
|||
| przestarzałe |
|
|
|
| nowoczesne |
|
|
|
| doładowane (turbo lub kompresor) |
|
|
|
| sportowe wolnossące |
|
|
|
| sportowe doładowane (turbo + intercooler) |
|
|
|
| S 2000 (wolnossące wyczynowe) |
|
|
|
| wyczynowe wolnossące |
|
|
|
| WRC (doładowane wyczynowe) |
|
|
|
| F-1 (wolnossące) |
|
|
|
| wyczynowe doładowane |
|
|
|
| F-1 (doładowane) |
|
|
|
| Dragster (paliwo Top Fuel) |
|
|
|
|
silniki z obrotowym tłokiem samochodów osobowych |
|||
| zwykłe |
|
|
|
| sportowe |
|
|
|
|
silniki tłokowe samochodów terenowych |
|||
| VW KdF 82 "Kubelwagen" |
|
|
|
| Willys MB |
|
|
|
| GAZ 67 "Czapajew" |
|
|
|
| przestarzałe silniki S-ORV od 2000 do 3000 cm3 |
|
|
|
| nowoczesne silniki S-ORV od 2500 do 6000 cm3 |
|
|
|
| niskopojemne silniki ORV od 1800 do 2500 cm3 |
|
|
|
| wysokopojemne silniki ORV od 3000 do 4500 cm3 |
|
|
|
| ORV wyczynowe - "Dakar" od 3800 do 4000 cm3 |
|
|
|
| wysokopojemne silniki SAV od 3000 do 4500 cm3 |
|
|
|
| wysokopojemne silniki doładowane SAV od 3000 do 4500 cm3 |
|
|
|
| niskopojemne quad-y ATV |
|
|
|
| wysokopojemne quad-y ATV |
|
|
|
Współczynnik wysilenia silnika Diesla samochodu (stosunek mocy do pojemności)
|
PARAMETRY
KLASA SILNIKA |
Współczynnik wysilenia (wws) [ KM/100 cm3 ] |
Współczynnik wysilenia (WS) [ KM/liter ] |
Uwagi |
|
silniki Diesla z mechanicznie sterowanym wtryskiem paliwa samochodów osobowych |
|||
| przestarzałe (wolnossące, wtrysk pośredni) |
|
|
|
| przestarzałe doładowane dla pojazdów do 3,5t (wtrysk pośredni, turbo + intercooler) |
|
|
|
| doładowane dla pojazdów powyżej 12t (wtrysk bezpośredni, turbo + intercooler) |
|
|
|
| czołgi (wtrysk bezpośredni, wolnossący) |
|
|
|
|
doładowane silniki Diesla z elektronicznie sterowanym wysokociśnieniowym wtryskiem paliwa samochodów osobowych |
|||
| zwykłe (turbo) |
|
|
|
| nowoczesne (turbo + intercooler) |
|
|
|
| sportowe (turbo ze zmienną geometrią + intercooler) |
|
|
|
| wyczynowe (turbo ze zmienną geometrią + intercooler) |
|
|
|
| wyczynowe wysokopojemne (turbo ze zmienną geometrią + intercooler) |
|
|
|
|
doładowane silniki Diesla samochodów terenowych |
|||
| przestarzałe silniki S-ORV |
|
|
|
| wysokopojemne silniki S-ORV i ORV od 3000 do 4500 cm3 |
|
|
|
| niskopojemne silniki ORV od 1800 do 2500 cm3 |
|
|
|
| ORV wyczynowe - "Dakar" od 2500 do 3000 cm3 |
|
|
|
|
doładowane silniki Diesla z elektronicznie sterowanym wysokociśnieniowym wtryskiem paliwa samochodów ciężarowych |
|||
| dostawcze zwykłe (do 3,5 t) |
|
|
|
| dostawcze mocne (do 3,5 t) |
|
|
|
| ciężarowe (do 16 t) |
|
|
|
| duże ciężarowe (do 48 t) |
|
|
|
| mocne, duże ciężarowe (do 48 t) |
|
|
|
| duże ciężarowo-terenowe (do 42 t) |
|
|
|
| ciagniki nadgabarytowe |
|
|
|
| wyczynowe ciężarowo-terenowe |
|
|
|
| autobusy turystyczne |
|
|
|
| autobusy międzymiastowe |
|
|
|
| autobusy miejskie |
|
|
|
| ciagniki rolnicze |
|
|
|
Trwałość silników benzynowych i Diesla
|
RODZAJ SILNIKA
PARAMETRY
|
Średni przebieg do pierwszego remontu |
|
silniki benzynowe polskich samochodów osobowych |
|
| Fiat 126p |
|
| Fiat 125p |
|
| Polonez 1.6 |
|
|
silniki benzynowe samochodów osobowych i terenowych |
|
|
normalne [wws < 7]
poj. silnika od 800 cm3 do 1200 cm3 |
|
|
normalne [wws < 7]
poj. silnika od 1300 cm3 do 1600 cm3 |
|
|
normalne [wws < 7]
poj. silnika od 1800 cm3 do 2500 cm3 |
|
|
normalne [wws < 7]
poj. silnika od 3000 cm3 do 4500 cm3 |
|
|
sportowe [wws >= 10]
poj. silnika od 1800 cm3 do 2500 cm3 |
|
|
silniki Diesla samochodów osobowych i terenowych |
|
|
wolnossące (bez turbo [wws = 3,5])
poj. silnika od 1900 cm3 do 2500 cm3 |
|
|
zwykłe doładowane (turbo [wws = 4,7])
poj. silnika od 1900 cm3 do 2500 cm3 |
|
|
zwykłe doładowane (turbo [wws = 4,7])
poj. silnika od 1200 cm3 do 1700 cm3 |
|
|
doładowane z chłodnicą (turbo + intercooler [wws = 5,6])
poj. silnika od 1900 cm3 do 2500 cm3 |
|
|
doładowane z chłodnicą (turbo + intercooler [wws = 5,6])
poj. silnika od 1200 cm3 do 1700 cm3 |
|
|
sportowe doładowane (turbo VTG + intercooler [wws = 7,0])
poj. silnika od 1900 cm3 do 2500 cm3 |
|
|
sportowe doładowane (turbo VTG + intercooler [wws = 7,0])
poj. silnika od 1200 cm3 do 1700 cm3 |
|
|
silniki Diesla samochodów ciężarowych |
|
|
dostawcze zwykłe (turbo [wws = 4,2])
poj. silnika od 1900 cm3 do 2400 cm3 |
|
|
dostawcze zwykłe (turbo [wws = 4,2])
poj. silnika od 2500 cm3 do 3000 cm3 |
|
|
dostawcze wzmocnione (turbo [wws = 5,2])
poj. silnika od 1900 cm3 do 2400 cm3 |
|
|
dostawcze wzmocnione (turbo [wws = 5,2])
poj. silnika od 2500 cm3 do 3000 cm3 |
|
|
ciężarowe (turbo [wws = 4,3])
poj. silnika od 4000 cm3 do 8000 cm3 |
|
|
ciężarowe budowlane (turbo [wws = 3,7])
poj. silnika od 12000 cm3 do 16000 cm3 |
|
|
ciężarowe długodystansowe (turbo [wws = 3,7])
poj. silnika od 12000 cm3 do 16000 cm3 |
|
|
autobusy turystyczne (turbo [wws = 3,3])
poj. silnika od 12000 cm3 do 16000 cm3 |
|
|
czołgi [wws = 4,7]
|
|
![]() |
Strona główna : www.wojdas.24x7.pl |
![]() |
e-mail : wojdas@24x7.pl |
![]() |
telefon : +48 602 759 783 |
Strona utworzona dnia
15 wrzesnia 2003 r.
ostatnia aktualizacja
przez Safe NET Prudnik