99 % - wszystkich firm informatycznych nie potrafi (nie mylić
z nie realizuje) nic więcej niż :
- składanie komputerów klasy PC z tanich i zawodnych części
- instalowanie i konfigurowanie systemów operacyjnych Windows 98/ME
- tworzenie oprogramowania bazodanowego pod system operacyjny DOS,
korzystających z baz danych standardu dBase (w technologii końca lat 80-tych)
95 % - pracowników firm informatycznych nigdy nie było na
żadnym kursie lub szkoleniu podnoszącym kwalifikacje zawodowe (kursy i szkolenia
fundują sobie tylko właściciele tych firm, z których większość i tak nierozumie
o czym było szkolenie lub kurs)
60 % - pracowników firm informatycznych nie posiada wyższego
wykształcenia ani żadnych kursów i szkoleń związanych z wykonywanym zawodem
(firmy te dążą do redukcji kosztów, dlatego wydaje się im bardziej opłacalne
zatrudnianie ludzi bez odpowiedniego wykształcenia i kwalifikacji zawodowych)
100 % - firm będących dostawcami usług internetowych nie posiada
łącza w wyższej prędkości transferu niż 2 Mb/s (megabit/s) a firmy te potrafią
dostarczać Internet setkom klientów, w tym największym firmom region (ciekawe
czy w tym przypadku transfer u klient może być większy niż na modemie 33600
bps ?)
Średnie zarobki netto dla informatyków w tych
firmach :
- początkujący informatyk - 600 zł
- informatyk po studiach lub z trzy letnim stażem
- 800 zł
- administrator systemu Novell lub Windows NT/2000 po specjalistycznych
kursach - 1000 zł
- dobry programista aplikacji bazodanowych dBase pod DOS
- 1000 zł
- geniusz informatyczny (5 letnie studia magisterskie na renomowanej
uczelni krajowej, ukończone z wyróżnieniem plus specjalistyczne kursy i
szkolenia na które wydał 25.000 zł z własnej kieszeni i 3 lata praktyki
zawodowej) - 1600 zł
Jakość usług i rzetelność tych firm :
- stosunek tego co robią do tego co obiecują klientowi wynosi 1:2
(nieudane wdrożenia)
- niska jakość usług związana z brakiem motywacji pracowników do
dobrej pracy (jaka płaca taka praca)
- naciąganie klientów na rozwiązanie o niskim współczynniku wydajności
do ceny (brak odpowiedniej wiedzy)
- wprowadzanie rozwiązań które uzależniają klienta od danej firmy
(przywiązanie klienta)
- dla pozyskania nowego klienta zrobią wszystko a po sprzedaży klientowi
swojego produktu żądają od klienta dużych pieniędzy za wsparcie techniczne
lub zostawiają go samemu sobie z produktem słabej jakości
- brak współpracy pomiędzy poszczególnymi pracownikami realizującymi
poszczególne etapy wdrożeń co skutkuje znacznym przekraczaniem zapowiadanych
terminów oraz niepotrzebnymi komplikacjami
PODSUMOWANIE :
- kadra informatyczna słabo wykształcona i słabo wykwalifikowana
- duża rotacja kluczowych pracowników
- brak możliwości stosowania nowoczesnych i tanich rozwiązań informatycznych
- poziom technologiczny tych firm to początek lat 90-tych (10-cio letnie
zapóźnienie)